خانه / اطلاعات گردشگری / معرفی اصطلاحات تخصصی گردشگری – بخش ۲

معرفی اصطلاحات تخصصی گردشگری – بخش ۲

اصطلاحات تخصصی گردشگری

Hard currency :
مورد قبول بین الملل – در دسترس – درتمام کشورها قابل تبدیل است

Carring capacity :
ظرفیت گردشگری یک منطقه

Sunstainable tourism :
توازن بین چیزهایی که بدست می آوریم و از دست می دهیم

Intangibility :
نامحسوس و ناملموس

Insepratibility :
خدمات غیر قابل ذخیره

Domestic tourism :
گردشگری داخلی

Inbond tourism :
گردشگری خارجیها

Outbond tourism :
افرادی که از کشور خود به کشور دیگر سفر می کنند

Visitor :
همه مسافرانی که فعالیت گردشگری می کنند

Overnight visitor :
حداقل یک شب را در محل بازدید بگذارند

Same day visitor :
دیدار کننده یک روز

Cruise ship :
کشتی تفریحی که مسافرت با آن بیش از ۶ روز طول نکشد

Inter model :
استفاده از چند وسیله حمل و نقل برای جابجایی مسافر

Tour operator :
برنامه سفر را می نویسد

Travel agent :
مجری برنامه هاست

UNWTO : United Nation Tourism Organization
توسعه صنعت گردشگری با توجه به صلح و تفاهم و دوستی بین المللی و توسعه اقتصادی و تجارت بین الملل

OECD : Organization For Economic & Corporation Development
با کشورهای آمریکایی و اروپائی تشکیل شد و روز به روز بر تعداد اعضاء آن افزوده شد کمکهای مالی برای توسعه اقتصادی در صنعت گردشگری است . از نظر استخدام و آموزش پولی و مالی به اعضاء خود مشاورت هایی را می دهد و نهایتاً توسعه اقتصادی در صنعت گردشگری است و یک سازمان خصوصی است.

ICAO : International Civil Aviation Organization
نهاد تخصصی سازمان ملل است استانداردهای پرواز بین المللی را تعیین می کند و فرصتها را در جامعه جهانی طوری تنظیم می کند که عدالت پروازی رعایت شود استانداردهای پروازی و خطوط پروازی را تعیین میکند.

IATA :International Air Transportation Association
بیشتر روی نرخ بلیط ها کار می کند ، خصوصی است یک سازمان خدمانی است روی خدمات به مهمان در پروازها کمک می کند موسسین آن کشورهای آمریکایی و اروپایی بوده اند.

WTTC : World Travel & Tourism Cuncil
شرکتهای هتل های بزرگ ( شرایتون ، هیلتون ، …. ) و دفاتر خدماتی بزرگ ( توماس کخ ) و شرکت های بزرگ سفری ( لوفت هانزا ، ایر فرانس ، و …. ) و شرکتهای صنعت حمل و نقل هماهنگی بین اعضاء و اجزا تشکیل دهنده صنعت گردشگری هستند . از بعد شناساندن و در واقع توجه به اینکه هر گونه موانعی که سر راه رشد صنعت گردشگری است در شورا مطرح شده و در این سازمان سعی در برطرف شدن موانع می شود.

IBRD : International Bank For Reconstruction & Development
یک نهاد زیر نظر سازمان ملل است از مهمترین سازمانهاست چون تنها مرجعی است که می تواند در زمینه گردشگری به کشورها وام می دهد.

PATA : Pasific Asia Travel Association
اتحادیه هواپیمایی بین المللی حوزه اقیانوسیه و کشورهای منطقه ای ، هدف آن رشد و توسعه صنعت گردشگری در این منطقه است.

Itenery :
برنامه سفر

Independent :
تور مستقل

Public tour :
افراد بصورت تک تک مراجعه می کنند ، از طریق رادیو تلویزیون ، بروشور ، کاتالوگ ، روزنامه ، مجله های فرهنگی ، تبلیغات می کنند یا نامه به مسافرین قبلی ، افراد تور همدیگر را نمی شناسند.

Performed tour :
افراد گروه همدیگر را می شناسند معمولاً از طریق وزارتخانه ها ادارات و … در خواست می شوند . از بین افراد یک نفر به عنوان سرگروه انتخاب می شود و آن یک نفر امورات مربوط به آژانس ، تعیین مقاصد مسافرت و هتل ها را مشخص می کند . در حقیقت ریز به ریز برنامه های سفر را مشخص می کند.

Customize

چون افراد از قبل معین است تخفیفاتی قائل می شوند.

Customized tour :
سفارشی شده  زمان بر معمولاً در این گونه تورها آژانس سود چندانی نمی برد و هزینه سر به سر است وبه دلیل اینکه اعتبار آژانس را افزایش می دهد . از ریسک پذیری کمتری برخوردار است.

Shedulded :
تمام خصوصیات Customize را دارد . group leader هم دارد . group leader از Itenery که قبلاً وجود داشته انتخاب می کند.

بدون دغدغه :

Hassel freee

یک نظر

  1. سلام
    روزبخیر
    منظور از تور مستقل چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

رفتن به بالا